Deze website is niet geoptimaliseerd voor Internet Explorer 7 of lager. De website zal dan ook niet correct werken.
Update je browser of download een van de onderstaande browsers

Safari Firefox Chrome Explorer
Videlio met MobileStudio onder de Eiffel Toren

 

An ascent race of the Eiffel Tower's 1665 steps 

Videlio gebruikt de MobileStudio om de race 'VerticaletourEiffel' direct vanaf locatie onder de Eiffel Toren uit te zenden. 


Gemeente Den Haag gebruikt mobiel stembureau

Woensdag 15 maart; verkiezingsdag en dat beloofde een spannende dag te worden! Niet alleen omdat alle ogen van Europa op Nederland gericht waren met de vraag "wat kiest Holland?" maar ook omdat ik, als voorzitter van het eerste Haagse mobiele stembureau om 6.30 uur voor de democratie de hort op ging. Samen met mijn collega's Hicham Naji, Yücel Ünal en Afke Niass scheurde ik met de mobiele stembus langs verschillende pieklocaties (Beatrixkwartier, ROC Mondriaan, Madurodam  en de Uithof) onder het motto 'de democratie komt naar u toe'.

 

Beatrixkwartier

We begonnen onze dag niet ver van het stadhuis, in het Beatrixkwartier, tussen de grote kantoren van PostNL, Nationale Nederlanden en Siemens parkeerden we ons busje. Eerst even rustig wakker worden onder het genot van een heerlijk kopje koffie was er op deze woensdag niet bij. Buiten stond al een ongeduldige menigte te wachten om hun stem te kunnen uitbrengen en de toegesnelde pers, die meer wilde weten over het mobiele stembureau. De ochtend begon dus druk, druk, druk. 

 

ROC Mondriaan

De jeugd is helaas vaak de grote afwezige wanneer het gaat om stemmen. Het voorrecht om je stem te laten horen en mede te bepalen wat er in je land gebeurt, laten velen ongebruikt links (of eigenlijk niet links, niet rechts en ook niet in het midden) liggen en dat is ontzettend jammer. Reden te meer om met de stembus naar het ROC Mondriaan te crossen.  Het ROC heeft dit jaar meegedaan aan een serie van EditieNL genaamd 'de klas kiest'. Leerlingen gingen tijdens de serie in gesprek met verschillende lijsttrekkers. Veel van de leerlingen brachten bij ons in de bus zelfs voor de eerste keer hun stem uit! Vaak kwam dan ook de vraag om hen te helpen met het hoe of wat. Het was bijzonder om zoveel jonge stemmers te mogen verwelkomen en sommigen te helpen bij het uitbrengen van hun eerste stem.

 

Madurodam

De school was leeggelopen, de rij voor onze bus verdween en alle ingevulde stembiljetten waren verzameld in de stembus. Tijd om naar de volgende locatie te gaan. Op naar miniatuur-Nederland. Na een broodje in de zon gingen we vol goede moed en nieuwe energie weer aan de slag. Het werd al snel duidelijk dat Madurodam niet uitnodigt om te gaan stemmen. De bezoekers bestonden voornamelijk uit toeristen en andere aanloop was er nauwelijks.  Dat de stemmers niet voor onze stembus stonden te dringen was achteraf gezien wel prettig. De journalisten stonden namelijk wel voor ons busje te dringen om naar binnen te mogen en ons het hemd van het lijf te vragen. Zo zijn we geïnterviewd door de Duitse, Franse en Belgische pers.

 

De Uithof

De middag ging over in de avond en met het busje tuften we naar de laatste locatie. We eindigden onze tour du Den Haag in de Uithof, het sportcomplex aan de andere kant van de stad. Helaas was het bij de Uithof heel rustig. Eindelijk vonden we de tijd om onszelf terug te vinden in alle kranten en op facebookpagina's. Om stipt negen uur sloot de stembus zijn deuren voor publiek en werden we naar de centrale tellocatie op het Stadhuis gebracht.

 

Evalueren

We geven bureau Verkiezingen even de tijd om bij te komen van de drukke periode en gaan dan gezamenlijk evalueren. We kunnen in elk geval stellen dat de Haagse stemmers ontzettend enthousiast waren over deze service, ook de internationale pers was meer dan lovend over deze innovatieve vorm van dienstverlening. Hopelijk kunnen we volgend jaar bij de gemeenteraad verkiezingen de puntjes op de i zetten! 


Nikon op tour met mobiel oog lab


MINI hits the road met EggStreamer
Seat van start #easytestdrive tour

Velux op tour met twee Event Streamers


Ter introductie van de nieuwste dakramen collectie rijdt Velux gedurende 3 maanden door Frankrijk met twee identieke Event Streamers.

Ombudsman neemt UK InfoWheels in gebruik


De Ombudsman Services in Engeland neemt de rechtsgestuurde InfoWheels variant in gebruik. De Ombudsman InfoWheels gaat rondrijden om consumenten te informeren en ondersteunen bij conflicten met leveranciers.  

Army tour wint prijs voor beste outdoor campagne
EventRent support Serious Request actie

Wij komen in actie voor 3FM Serious Request! Dit jaar staat het Glazen Huis in Breda en ook wij dragen ons steentje bij. Wij komen namens de NHTV in actie door het volgende te doen: Loopband Karaoke. Kruip jij in de huid van Frans Bauer, Justin Bieber, Mariah Carey of een andere grote artiest en steun je onze actie?

Coca-Cola X-mas Truck on tour


U heeft vast de Coca-Cola Kerst Truck op de televisie gezien… Dit is uw kans om hem in het echt te zien! EventRent gaat deze maand met deze welbekende truck op tour door heel Nederland. Dit is jouw kans om er mee op de foto te gaan en deze foto te delen met familie en vrienden. Kom in Kerstsferen en bezoek onze Kerst Tour!

Opel showt nieuwste KARL in SkyBox

De komende dagen zal de nieuwste KARL ROCKS in de SkyBox over de Nederlandse wegen langs verschillende Opel dealers rijden. Op deze manier kan er al even kennis gemaakt worden met de nieuwe Opel.
Nikon 'on a mission' met de EggStreamer
Rechtstreekse uitzending terwijl SkyBox dwars door Parijs rijdt

The world is changing, onze MobileStudio's rijden tegenowoordig zelfs door Parijs tijdens live opnames voor onze klant Videlio / Kinder Bueno.
Doe-het-zelvers kunnen vanaf nu ook terecht bij pop-up stores van Hornbach

 

Vanaf heden kunnen klussers bij Hornbach in Hengelo terecht. De bouwmarkt opent de deuren van een heuse pop-up store waar men terecht kan voor gratis klusadvies. Voor de bezoekers een mooie manier om Hornbach te leren kennen. Een gast komt nooit met lege handen, dus voor elke bezoeker ligt een attentie klaar. 

 

Unieke vestiging
“We hebben in Twente nog geen fysieke vestiging”, aldus marketingmanager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Ook deze regio willen we daarom laten ervaren waarvoor wij staan: een bouwmarkt vol deskundige medewerkers én het grootste assortiment tegen vaste lage prijzen. Wij zijn gelukkig niet de enigen die daar zo over denken, want we zijn dit jaar alweer voor de 11e keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Dit maakt ons trots: een gevoel dat wij willen delen. Daarom hebben wij in de binnenstad van Hengelo een unieke pop-up store in elkaar geklust. Hier kunnen klussers terecht voor verschillende vragen, adviezen & tips voor hun project. Een primeur voor Hornbach, een primeur voor Hengelo: een meer dan bijzonder initiatief.

 

Onlineshop
Verder krijgen bezoekers in de tijdelijke winkel uitleg over de onlineshop. Een shop waarin enorm veel artikelen online te bestellen zijn met een bijzonder snelle levertijd. Dit alles wordt ook nog eens net zo makkelijk thuis bezorgd. Maar het is meer dan een onlineshop. Ook het raadplegen van voorraden per vestiging is een eenvoudige handeling. Vestigingen die bezocht kunnen worden via een virtual reality-tour. De medewerkers van Hornbach Hengelo zijn er in elk geval klaar voor!

UniCredit rijdt weer door Europa met de #UCLTrophyTour 2016

 

Voor het tweede jaar op rij is UniCredit van start gegaan met de UCL Trophy Tour. Gedurende de komende 8 wekend zullen zij voor de nieuwe versie van de UCL Trophy Tour verschillende steden bezoeken in Roemenië, Bosnië, Kroatië en Hongarije met de Event InfoVan #22. Het publiek kan deelnemen aan een virtuele tour of spelen tegen hun voetbal helden waarna zij op de foto mogen met de prestigieuze Champions League beker. 

Scotch on Wheels meest Instagram-waardige fashiontruck

Scotch & Soda Fashiontruck uitgeroepen tot meest Instagram waardige Fashiontruck. Lees hier het hele artikel. 
Granini on tour with EggStreamer
BMW LifestyleTruck bij DTM Zandvoort


Dit weekend is de BMW Experience Tour van start gegaan en voor het eerst te bewonderen bij DTM Zandvoort.
Kom langs en ontdek de nieuwste collecties van BMW Accessoires & Lifestyle. Ben jij er niet bij dit weekend? Bekijk waar je de tour nog meer kunt bezoeken op; www.bmw.nl/tour.
A.S.O. op tour met twee InfoWheels Merchandisers


Voor het tweede jaar op rij rijdt onze klant A.S.O. (Amaury Sport Organisation) met twee identieke Event InfoWheels Merchandiser shops gedurende de Tour de France. Tijdens de Tour de France zal de A.S.O. met deze boutique op wielen de officiële merchandising van de Tour aanbieden.
Airtel Africa op tour met de StageVan

 

Airtel Africa neemt de StageVan in gebruik voor hun swingende tournee door het land.

UEFA European Football Championship 2016

Voor het Europees voetbalkampioenschap 2016 in Frankrijk maakt UEFA / Intersport / ASO gebruik van onze Merchandising Box voor de officiële verkoop van de diverse voetbalshirts, ballen en andere souvenirs. Vanaf 10 juni 2016 (vanaf de openingsceremonie t/m de finale) zal de Merchandiser box te vinden zijn bij in Stade de France in Parijs. De Merchandiser Box van meer dan 8 meter lang is de ideale unit voor dit doel. Er kunnen zeer veel klanten tegelijkertijd bediend worden aan de extra lange verkoopbalie.

 

Buzzeo on tour met Event EggStreamer voor Tropicana

Buzzeo (Roadevent) is in Parijs om Frankrijk kennis te laten maken met de nieuwste smaken van Tropicana. De Event EggStreamer, die speciaal is ingericht met een bar en photobooth, zal het komende jaar door heel Frankrijk rijden.

Alliander Roadshow van start met de Event InfoVan #02

 

In mei is Alliander gestart met haar roadshow langs verschillende bedrijventerreinen, Technisch Universiteiten, en Hogescholen. Studenten en (startende) IT’ers kunnen in onze Event InfoVan #02 een speciaal door Alliander ontwikkeld Virtual Reality spel spelen. Zo krijgt men spelenderwijs informatie over Alliander als interessante IT-werkgever, en maakt iedere deelnemer tevens kans om een HTC Vive bril te winnen! 

IdealStandard met Skybox in Paris


Speciaal ter gelegenheid van een mobiele persconferentie werd de Event SkyBox voorzien van complete badkamer, inclusief douche, toilet en badkamermeubel. Journalisten van de gespecialiseerde media werden uitgenodigd om bij een glaasje champagne kennis te maken met deze innovaties.

MyLittlePony on tour met InfoWheels


 

My Little Pony komt naar je toe! De My Little Pony Vriendschap Tour rijdt dit jaar door heel Nederland met de InfoWheels welke compleet in My Little Pony style aangekleed is. Kinderen kunnen zich online aanmelden en op locatie samen met My Little Pony magische avonturen beleven.

Eaton rijdt met InfoVan #06 in Zuid Afrika

Eaton is van start gegaan met de allereerste Mobile Tech Day tour in Zuid Afrika. Gedurende twee maanden zullen zij met de InfoVan #06, welke volledig ingericht is met producten uit Eaton's Building sector, zowel de bestaande als potentiele klanten bezoeken. De Eaton Mobile Tech Day is gestart in Kaapstad waarna het nog Pretoria Kievietskroon, Johannesburg, Birchwood, Richards Bay, Durban en Port Elizabeth zal aandoen. 
IHC IQIP staat met InfoVan #12 op de Bauma

Tijdens de tweejaarlijkse Bauma in München nam IHC IQIP dit jaar voor het eerst deel met de Event InfoVan #12. Deze multifunctionele promotietrailer heeft een vloeroppervlakte van 120 m2, een separate horecakeuken, twee separate vergaderruimten en een groot dakterras. De promotietrailer werd door ons voor de Bauma geïntegreerd in een speciaal door onze interieurbouw afdeling vervaardigde omtimmering in hoogglans HPL. Op het dak van de trailer wapperde op 10 meter hoogte het rood, wit blauw waardoor IHC IQIP van verre te zien was tijdens de Bauma. 
Stone Group van start met 25th Anniversary Tour

Stone Group is van start gegaan met de 25th Anniversary Tour in Engeland met de Event InfoVan #09. Tijdens de tour zullen zij hun laatste Stone, Toshiba, Acer, Promethean and Microsoft oplossingen en services presenteren welke speciaal onwikkeld zijn voor de Educatieve sector.  De Event InfoVan #09 is uitgerust met de meest recente producten welke de consument op locatie kan testen en uitproberen. 
De Summer on Demand Truck van 7UP in Amsterdam

7UP Summer on Demand Truck

 


Amsterdammers zagen afgelopen week de Event Skybox met een zomers strand voorbij rijden. Het was de promotie bij de lancering van 7UP Mojito Free, een introductie voor West-Europa waarvoor Nederland de primeur had.

Scotch on Wheels (Scotch sur roue), une journée Instagram

Scotch & Soda in Paris


Scotch & Soda in London

 


In januari j.l. heeft EventRent met de Scotch & Soda truck de verschillende steden van de Fashion Week bezocht. Een zeer bijzondere custom made accessoire shop op wielen, geheel in Scotch & Soda stijl. De Scotch & Soda truck reed vanuit Amsterdam, naar Londen, Florence, Milaan en Parijs. Gevolgd door een mediateam werd de truck op prachtige en herkenbare locaties tijdens deze route vastgelegd. Zo werd een verhaal verteld dat via Instagram gedeeld is. 

Bedankt Scotch & Soda en Hadimassa voor een onvergetelijke reis!

Neem een kijkje op de Instagram pagina van Scotch & Soda om alle foto’s van deze tour te bekijken:

https://www.instagram.com/scotch_official/

Medische InfoWheels van Doctors of the World vertrokken naar Grieks eiland Chios

Doctors of the World in Greece

 

Nog steeds komen elke dag  zo'n 2.000 vluchtelingen aan in Griekenland. Door de winter en de koude temperaturen is het leven voor de aangespoelde vluchtelingen nog harder geworden. Om hun collega's in Chios te helpen,  zijn Doctors of the World begin februari met een medisch ingerichte InfoWheels richting Chios vertrokken.

British Army vervolgt “With Heart and Mind” tour

 

Eaton bouwt Spectator om naar Rail segement

Eaton is van start gegaan met een compleet nieuw interieur speciaal ontworpen voor het Rail segment. De komende 3 maanden zullen zij rondrijden in Zwitserland, Italië, Frankrijk, Spanje en Engeland. 
Dokters van de Wereld schaft medische InfoWheels aan
Dokters van de Wereld Zorgbus lancering

Eerder dit jaar ontving Dokters van de Wereld van de Postcode Loterij een extra financiële toekenning voor de ontwikkeling van de Zorgbus: een medisch ingerichte InfoWheels. Voor veel vluchtelingen en migranten zonder geldige verblijfspapieren (ongedocumenteerden) is het krijgen van noodzakelijke gezondheidszorg een probleem. Zij vinden niet hun weg naar huisarts of ziekenhuis en kunnen ook geen ziektekostenverzekering afsluiten. Dokters van de Wereld wil met de zorgbus ervoor zorgen dat goede zorg voor kwetsbare ongedocumenteerden in Nederland beter toegankelijk wordt. De medische vrijwilligers zullen naast het geven van voorlichting en consulten ook begeleiding naar de reguliere zorg bieden. 
Wij wensen de Dokters van de Wereld veel succes met de InfoWheels!
Coca-Cola X-mas Truck on tour

 

U heeft vast de Coca-Cola Kerst Truck op de televisie gezien… Dit is uw kans om hem in het echt te zien! EventRent gaat deze maand met deze welbekende truck op tour door heel Nederland. Dit is jouw kans om er mee op de foto te gaan en deze foto te delen met familie en vrienden. Kom in Kerstsferen en bezoek onze Kerst Tour!

 

Proximus neemt Event InfoVan #07 in gebruik
Unicredit - UCL Trophy Tour met Event InfoVan #22

UniCredit wil - als sponsor van de UEFA Champions League - zijn fans een interactieve ervaring bieden. Gedurende een aantal weken zullen zij voor de nieuwe versie van de UCL Trophy Tour verschillende steden bezoeken in Tjechië, Slowakije en Bulgarije met de Event InfoVan #22. Het publiek kan deelnemen aan een virtuele tour of spelen tegen hun voetbal helden waarna zij op de foto mogen met de prestigieuze Champions League beker. 
Velux start roadshow met twee Event Streamers

 

Ter introductie van de nieuwste dakramen collectie rijdt Velux gedurende 3 maanden door België met 2 Event Streamers.

Huawei start de Smart Tour met de Event InfoWheels

De hele maand november rijdt Huawei door het land ter introductie van de nieuwe P8 smartphone.
British Army van start met “With Heart and Mind” tour

 

Het Britse leger is onlangs gestart  met de “With Heart and Mind” tour waarmee zij hoog opgeleide studenten willen enthousiasmeren voor een carriere als bijvoorbeeld Officier. Het Britse leger wil hiermee laten zien dat het leger om meer dan alleen wapens en uniformeren draait. De campagne heeft als titel "With Heart and Mind" wat belangrijke componenten zijn bij een funtie als Officier.  

 

Gedurende 6 maanden zal het Britse leger met twee voertuigen van EventRent een groot deel van de universiteiten in Engeland aandoen. Potentiële kandidaten kunnen zich laten testenof zij bestand zijn voor het leger middels het doorlopen van een digitale stormbaan. Zelfs de conditie van de kanditaten kan op locatie worden gemeten via een pieptest waarbij zij tegen een 15 meter lange LED wall interactieve oefeningen voorgeschoteld krijgen. 

Alfa Laval op tour with Event InfoWheels
Ion zet SkyBox in voor extra exposure


Om extra exposure te genereren Link Creative Communications Agency de Event SkyBox ingezet. De SkyBox is ingericht als kantoor en zal op hoogte een maand langs de weg bij het Business Park staan. 

Generali Zwintriathlon


In opdracht van de gemeente Knokke-Heist plaatste EventRent, dit jaar voor het derde jaar op rij, tijdens de Generali Zwintriathlon op 3 september, de Event Spectator#150 als VIP-ontvangstruimte. Vanaf het dakterras konden gasten de finish van de Zwintriathlon uitstekend gadeslaan.

NBC neemt nieuwe MobileStudio#02 in gebruik tijdens TdF

 

Speciaal voor de NBC heeft EventRent een compleet nieuwe mobiele studio gebouwd waarmee NBC dagelijks vanaf locatie verslag uitbrengt van de Tour de France; het meest spectaculaire reizende sportevenement ter wereld. De MobileStudio #02 is voorzien van een terras, een kantoor met maar liefst 6 werkplekken en een vergaderruimte, een make-up ruimte en een geklimatiseerde opname studio van 35 m2 voorzien van RoscoVIEW gepolariseerde ramen. Door de lens van de bijbehorende camerafilters te draaien wordt door de gedraaide polarisatie de lichtdoorlatendheid van het raam sterker of lichter. Hierdoor wordt het binnenvallend daglicht in de studio door de cameraman bepaald.


A.S.O. on tour met merchandise InfoWheels

Speciaal voor onze klant A.S.O. (Amaury Sport Organisation) hebben wij een geheel nieuwe Event InfoWheels gebouwd als merchandise shop. Tijdens de Tour de France zal de A.S.O. met deze boutique op wielen de officiële merchandising van de Tour aanbieden. 
HelloBank bezoekt Gayparade met Colani
Samsung & Spotify on tour met de InfoVan #10

Van mei tot en met september rijdt een speciaal ingerichte Samsung & Spotify truck door Nederland. Kom aan boord en ervaar zelf de geluidskwaliteit, het bedieningsgemak en de mogelijkheden van het Samsung Wireless Audio Multiroom systeem.

Klik op de link voor een eerste teaser: https://www.youtube.com/watch?v=O9zu9xvc8uE

En voor de kick-off van de tour: https://www.youtube.com/watch?v=i22zIFCYmiU
Eaton start tour met nieuwe Event InfoVan #22

 

Eaton neemt compleet nieuwe InfoVan #22 in gebruik Deze week heeft Eaton de Tech Days Roadshow 2015 afgetrapt. Met de compleet nieuw ontworpen Event InfoVan #22 zullen zij het komende jaar door heel Europa rijden. De Event InfoVan #22 is aan het assortiment van EventRent toegevoegd en is met zijn 94 vierkante meter de grootste uitschuifbare trailer inclusief een tweede verdieping. De Event InfoVan #22 is voorzien van licht, verwarming, airconditioning, grote pantry met diverse inbouwapparatuur en toilet. Met een uniek hybride power systeem bestaande uit 27 KvA generator en een driefase omvormer geconnect aan 1000 Ah/24 V DC GEL batterij (2 Volt cells) is de Event InfoVan #22 compleet hybride en zelfvoorzienend. Eaton levert complete productoplossingen en diensten voor de gehele energieketen en dat laten ze tijdens deze Roadshow graag aan haar klanten zien.

Toyota van start met “Quietest tour on Earth”
Nike neemt Event EggStreamer in gebruik
Stefano Toselli van start met de Baltic Tour


Ter introductie van lasagna in de Baltische staten organiseert Stefano Toselli een Baltic our. Met de Event AirStreamer zullen de steden Riga, Talinn en Vilnius aandoen waar zij op locatie lasagna uit zullen delen. 

Jaguar staat in de Skybox langs de A2 en A4
Grohe Professional van start met Work Smarter Tour

GROHE Professional zal de komende 12 maanden met de recent gelanceerce ‘Work Smarter Tour’ zijn distributeurs in verschillende Europese landen bezoeken. De Work Smarter Tour is speciaal ontworpen om een impressie te geven van alle producten en diensten die worden aangeboden door GROHE Professional. Twee trailers zijn speciaal uitgerust met de modernste technologie en er zijn zelfs meer dan 128 werkende producten in de trailers geinstalleerd. Elke dag zal de truck een van zijn distributeurs bezoeken waarbij een sales executive op locatie een presentatie zal geven. 

Butik Agency creëert SkyLounge voor Base
Groninger Museum op weg naar DWDD met SkyBox

De Wereld Draait Door heeft op 29 januari 2015 in het centrum van Amsterdam voor vier maanden een pop-up museum geopend. Het televisieprogramma, dat dit jaar tien jaar bestaat, zal met een aantal van haar vaste gasten een deel van het Allard Pierson Museum inrichten met werk uit de depots van tien grote musea in Nederland. Het Groninger Museum gebruikte voor het transport hiervan de Event SkyBox! 
Nieuw in onze showroom, de Event ExpoBoxx!

In de huidige belevingseconomie, waarin mensen willen worden verrast, trekken tijdelijke winkels razendsnel publiek. EventRent speelt hier op in middels de ExpoBoxx welke ideaal als PopUp-shop, tijdelijke showroom, mobiele beursstand, mobiel bankfiliaal en nog vele andere toepassingen dienst kan doen. 

 

De Event ExpoBoxx is de nieuwste aanwinst van EventRent. Dit zeer exclusieve mobiele paviljoen is op basis van de unieke manier van uitschuiven gepatenteerd (patentnummer: 10 2014 227 000.6). De buitenzijde van de container verbreedt terwijl bij traditionele uitschuifbare units de pop-out uit de zijwand schuift. Een esthetisch unieke verbetering. 


De ExpoBoxx heeft een vloeroppervlakte van zo’n 30 m2 en is uniek door zijn laagdrempelige toegang met een vloerhoogte van minder dan 20 centimeter. Daarnaast is de ExpoBoxx met ingebouwde generator, verwarming / airconditioning, pantry, hydraulisch leveling systeem, glazen schuifdeuren en zonnepanelen van alle gemakken voorzien.

Roscom neemt zesde InfoWheels in gebruik!

 

Op dit moment rijdt Roscom met de Event InfoWheels langs verschillende steden voor Ziggo waar zij aanwezig zijn als servicepunt. Klanten van Ziggo kunnen hier terecht voor hulp en vragen.

http://nos.nl/artikel/2011816-wat-als-mijn-tv-op-zwart-komt-te-staan.html 
Strix Television neemt MobileOffice in gebruik

Voor de opnames van het RTL 4 programma 'Jo Frost: Nanny on Tour' rijdt de Nanny met de Mobile Office door Nederland om gezinnen te helpen bij opvoedproblemen van hun kinderen . Zie hier de link naar het programma: http://www.rtl.nl/jo-frost-nanny-on-tour/#!/
Sunjets op tournee in België met twee InfoWheels
Sunweb België van start met 'Zondedju! On Tour' met Event Airstreamer
PostcodeLoterij XMAS Truck staat langs de A2 bij Breukelen
SD Worx van start met 'Experience Tour'

In opdracht van SD Worx herontwikkelde EventRent haar Event Spectator #150 tot een heus paviljoen op poten. Middels een nieuwe constructie blijft de Spectator speciaal voor deze gelegenheid op een hoogte van 1,35 meter staan waar deze normaliter slechts 15 cm van de grond staat. Ook van binnen is de Spectator volledig gestyled en is er een ‘Customer Experenience Centre’ gecreëerd met diverse panelen, tentbuizen en zelfs een “darkroom”.


De Spectator #150 zal de komende drie maanden door België, Duitsland en Frankrijk touren.

EventRent bouwt nieuwe bedrijfsruimte

EventRent is de eerste eigenaar / gebruiker van 6.500 m2 bedrijfsterrein op de Atoomcampus in Utrecht en zal in november haar deuren openen. EventRent zal het voormalig ketelhuis en de gehele campus (totaal 19.500 m2) ook actief in gaan zetten voor B2B-evenementen.

 

EventRent @ the Heavent trade show in Paris

Eventrent is participating the Salon Heavent in Paris, the trade show for professionals in events and marketing. Do you want to visit us? You can find us at stand A14/B19.   

Peugeot neemt InfoVan #07 en InfoVan #09 in gebruik
Eaton start met Tech Days Roadshow

Eaton startte afgelopen week met de Tech Days Roadshow waarmee zij met de Event Spectator #105 door heel Europa zal rijden de komende 3 maanden. Eaton levert complete productoplossingen en diensten voor de gehele energieketen en dat laten ze tijdens deze Roadshow graag aan haar klanten zien. 

 

Beko neemt InfoWheels in gebruik

Speciaal voor Beko heeft EventRent een nieuwe InfoWheel ontwikkeld waar maar liefst 5 wasmachines geplaatst in zijn. Beko zal hiermee ter promotie de komende 3 maanden door Nederland rijden. 
Vienna Business Run 2014


Event InfoVan #08 wordt ingezet als Media Centre tijdens de Vienna Business Run 2014.

Generali Zwintriathlon

Event Spectator 150 - Generali Zwintriathlon


In opdracht van de gemeente Knokke-Heist plaatste EventRent, tijdens de Generali Zwintriathlon op 3 september, de Event Spectator#150 als VIP-ontvangstruimte. Vanaf het dakterras konden gasten de finish van de Zwintriathlon uitstekend gadeslaan.

'24 uur van Zolder' neemt de Spectator #150 in gebruik als hospitality unit

24 uur van Zolder - Event Spectator 150

 

Voor de 24 uur van Zolder plaatste EventRent de Event Spectator #150 welke geheel werd omgetoverd tot hospitality unit en waar gasten ontvangen werden voor een geheel verzorgd verblijf met hapjes en drankjes. Vanuit de unit was er een uitstekend zicht op de baan, een unieke kans om de wedstijden van dichtbij te ervaren.

Tour de France: een uitdaging van formaat

 

Speciaal voor onze opdrachtgever Videlio France TV Sport hebben wij onze CrewOffice in slechts drie weken tijd volledig omgebouwd tot mobiele editing suite. In de unit zijn zeven aparte (regie)kamers ingericht inclusief een volledige serverruimte. Videlio zal hiermee voor de eerste keer dagelijks op locatie verslag uitbrengen van de Ronde van Frankrijk, het meest spectaculaire sportevenement van Frankrijk. 

Nokia Italië start campagne met InfoWheels


WK Corcovado bij Mediamarkt in België

 

Speciaal voor Mediamarkt België is deze reuze grote corcovado van meer dan 10 meter hoog ontwikkeld, en is te zien bij verschillende Mediamarkten in België.

Schneider Electric tour door Noorwegen

 

Schneider Electric tourt met de InfoVan #08 door Noorwegen en zal daarbij verschillende steden en vakbeurzen bezoeken waaronder Eliaden 2014. 

CD&V neemt InfoWheels in gebruik

CD&V



CD&V Oost-Vlaanderen trekt de komende 5 weken de straat op. Want persoonlijk contact is en blijft de beste manier om kiezers te overtuigen. 
Misschien staat onze campagnewagen straks bij u om de hoek?

Applus RTD tour weer van start

 

De wereldwijde roadshow van Applus RTD is weer van start gegaan. Een trailer zal over het Europese continent reizen terwijl de andere trailer door Noord Amerika en Canada zal reizen. Applus RTD is één van de wereldleiders in testing, inspectie en certificering van lastechnieken. Met 18.000 medewerkers en 350 vestigingen in 60 landen verdeeld over alle continenten. De roadshow zal de 350 vestigingen aandoen, beurzen en tentoonstellingen bezoeken en Applus RTD klanten.

Watersportverbond neemt eerste InfoWheels in gebruik


Deze zomer komt het Watersportverbond naar het water en gaat met de Infowheels 40 evenementen bezoeken.

Voor meer informatie over de de Infowheels en het Watersportverbond zie: http://watersportverbond.tv/video/11805/het-watersportverbond-komt-naar-je-toe.html

VriendenLoterij: Winnen met je mobieltje

Steeds vaker worden wij gevraagd om specials te ontwikkelen, zogenaamde mobile spectaculars. In opdracht van de Vriendenloterij ontwikkelde wij een aanhangwagen in de stijl van een Volkswagen T1 met hierop een compleet werkende iPhone van 2 meter hoog inclusief werkend touchscreen. De aanhanger past prachtig bij de compleet gerestaureerde Volkswagen-bus van het type T1. Deze bus uit 1964 werd helemaal in nieuwstaat terug gebracht. Elk onderdeel werd compleet gereviseerd, gespoten of vervangen. 

Vanaf begin januari zal Gerard Joling wekelijks op pad gaan met de combinatie om winnaars van de Vriendenloterij te verrassen. De AutoMobiel zal de komende drie jaar onderdeel zijn van een campagne om te benadrukken, dat deelnemers aan de Vriendenloterij kunnen meespelen met hun mobiele telefoonnummer als lotnummer. Onder het mom van 'winnen met je mobieltje' rijdt de AutoMobiel dus door het land.



SNS Bank neemt eerste InfoWheels in gebruik
KPN start: De coolste baan van Nederland

Van december tot maart 2014 zal KPN in het kader van ‘De Coolste Baan van Nederland’ met de door EventRent special ontworpen handschoenwagen alle 22 IJSTIJD! ijsbanen in Nederland langsgaan. Een promotie team zal daar smartphone-proof handschoenen uitdelen, dus nooit meer bevroren handen tijdens het appen!



De actie is voorafgaand aan De Coolste Baan van Nederland in het Olympisch stadion in Amsterdam waar van 28 februari t/m 2 maart 2014 de KPN NL allround & sprint worden gehouden. Beide toernooien staan vlak na de Olympische spelen in Sochi gepland en worden de eerste post-olympische optredens van schaaters als Sven Kramer en Ireen Wust. 



NUON neemt eerste twee Event Pop-up Shops in gebruik



Vanaf 15 oktober zal NUON met twee laagdrempelige Pop-up Shops door het hele land reizen in het kader van de voorlichtingscampagne “Comfortabel wonen en tóch energie besparen”.

Adviseurs van NUON zullen iedere week in een andere woonwijk staan en vanuit de Pop-up Shops met consumenten mee naar huis lopen om uit te leggen hoeveel energie iemand kan besparen en hoe iemand dat het beste kan doen. Een adviseur bekijkt uw woonsituatie en geeft u advies wat een consument kan doen om energie te besparen. Consumenten krijgen bij het ‘EnergieAdvies aan Huis’ ook een Energielabel voor hun woning.

 

De Event Pop-up Shops zullen door EventRent in een groot aantal woonwijken in Nederland worden geplaatst. In de unit is een kleine pantry geïnstalleerd waar koffie voor bezoekers kan worden gezet, er zijn verschillende spreektafels gebouwd en ten behoeve van de stroomvoorziening is het gehele dak van de Pop-up Shops natuurlijk voorzien van zonnepanelen.

Eaton neemt nieuwe Event InfoVan #09 in gebruik

 

Eaton startte eind augustus met een indrukwekkende Xiria E Roadshow door heel Europa en biedt haar klanten hiermee een unieke gelegenheid de laatste productontwikkelingen aan huis gepresenteerd te krijgen. Tijdens deze Roadshow introduceert Eaton de nieuwe Xiria E, het uitbreidbare schakelsysteem voor onderverdeelstations en commerciële en industriële toepassingen. De demotruck toert vanaf 21 oktober tot 21 november a.s. ook door Nederland.

 

Eaton levert complete productoplossingen en diensten voor de gehele energieketen en dat laten ze tijdens deze Roadshow graag aan haar klanten zien. Eaton kiest er voor het 18de jaar op rij wederom voor om niet aan vakbeurzen deel te nemen maar om naar haar klanten toe te reizen en dat wordt gewaardeerd!

 

De Event InfoVan #09 is een compacte, hydraulisch uitschuifbare promotietrailer voorzien van airconditioning, vloerverwarming en moderne LED-verlichting en audiovisuele middelen.

Special: Kluiswagen

 

In opdracht van de BankGiro Loterij ontwikkelde EventRent een speciale goudkleurige kluiswagen op basis van een stoere Amerikaanse truck. Sinds begin september rijden bekende Nederlanders als Leontine Borsato, Tom Coronel en Hans Klok met de grote Kluiswagen naar verschillende winnaars in heel Nederland.

 

De kluis, achterop de truck, is onderdeel van de nieuwe grote prijzencampagne van de BankGiro Loterij; de KluisKraker van miljoenen euro.

 

Bij de BankGiro Loterij vormen de laatste vijf cijfers van een bankrekeningnummer het lotnummer. Deelnemers kunnen op een touch screen aan de buitenkant van de kluisdeur deze cijfers intoetsen en bij een winnende code gaat het rad van de kluisdeur elektrisch draaien en gaat de kluisdeur eveneens volledig elektrisch open waarbij een rookmachine wordt geactiveerd in de kluis.

 

De kluiswagen zal de komende drie jaar door Nederland rijden.

Voor De Nederlandse Bank ontwikkelde EventRent de roadshow “over op IBAN”

Volgende halte - Start najaartour. from Bureau Aardewerk on Vimeo.

 

 

De komende periode gaan consumenten en bedrijven gebruik maken van IBAN (International Bank Account Number). Het is een langer rekeningnummer dat voor een deel bestaat uit uw huidige nummer.

De opvallende promotietrailer trekt de komende maanden door het hele land. Woensdag 4 september gingen we van start in Vaals en Meerssen. Doel is ondernemend Nederland over op IBAN te krijgen. We informeren ondernemers over de overgang op IBAN. Ondernemers kunnen bij de trailer een IBAN-impactcheck doen, folders ophalen en vragen stellen aan de experts. De bus gaat ook langs diverse zakelijke evenementen. Het programma is te vinden op www.overopIBAN.nl/nieuws .

Opvallende podiumwagen BankGiro Loterij



Ter ondersteuning van de grote prijzencampagne Kluiskraker van de BankGiro Loterij ontwikkelde EventRent een opvallende podiumwagen welke ingezet zal worden bij grotere evenementen in het hele land. Tijdens de 36ste editie van de Uitmarkt, van vrijdag 30 augustus tot en met zondag 1 september, op het Museumplein stond de wagen voor het eerst voor het Rijksmuseum. De wagen zal de komende periode langs de 67 verschillende musea reizen zoals bijvoorbeeld het laatste weekeinde van september, dan zal het Westfries Museum in Hoorn worden bezocht.

Generali Zwintriathlon

 

In opdracht van de gemeente Knokke-Heist plaatste EventRent, tijdens de Generali Zwintriathlon op 4 september, de Event Spectator #150 als VIP-ontvangstruimte. Vanaf het dakterras konden gasten de finish van de Zwintriathlon uitstekend gadeslaan. Op de benedenverdieping werd een buffetruimte ingericht van maar liefst 100 m2.

 

Niet minder dan 1.100 triatleten uit 9 verschillende landen passeerde de finish na  1 km te zwemmen in de Damse Vaart, 45 km te fietsen in de prachtige Zwinregio en 10 km te lopen op de Zeedijk van Knokke-Heist.

KPN recycled oude apparaten
Applus RTD

 

In opdracht van het Spaanse Applus RTD zal EventRent de komende drie jaar met twee identieke trailers een wereldwijde roadshow verzorgen. Één trailer zal in die periode over het Europese continent reizen terwijl de andere trailer door Noord Amerika en Canada zal reizen. Applus RTD is één van de wereldleiders in testing, inspectie en certificering van lastechnieken. Met 18.000 medewerkers en 350 vestigingen in 60 landen verdeeld over alle continenten. De roadshow zal de 350 vestigingen aandoen, beurzen en tentoonstellingen bezoeken en Applus RTD klanten.

Telenor Play+

 

In opdracht van het Servische Fullhouse Ogilvy organiseert EventRent sinds begin april een roadshow voor Telenor, de grootste telecom operator van Servië. Op zaterdag 13 april was de aftrap in Belgrado. In de volledig omgebouwde Event InfoVan #07 maakte het grote publiek kennis met de nieuwe Telenor Play+ dienst. Gratis downloaden van meer dan 20 miljoen nationale en internationale songs. Op het dak van de Event InfoVan #07 speelt een live band de gekozen muziek. De volledig bestickerde Event InfoVan #07 werd voorzien van een enorme, opblaasbare hoofdtelefoon. De komende maanden reist het muziekspektakel door heel Servië. We wensen onze tourmanager Jonathan veel muziekplezier!

 

Telfort glasvezel

 

Op 1 april jongstleden nam Telfort haar nieuwe Event InfoWheels in gebruik. Met de InfoWheels wordt het supersnelle Telfort glasvezelnetwerk in Nederland geïntroduceerd.

Samsung introduceert de Galaxy S4

 

 

In 2013 introduceert Samsung de Galaxy S4 met de Event Spectator #105. Vanaf medio april reist EventRent door heel België ter introductie van de Galaxy S4. De tournee start als B2B-tour. Met de Event Spectator #105 reizen we langs alle belangrijke partners van Samsung. Vanaf de zomer zullen publieksevenementen worden bezocht. Op de eerste verdieping van de trailer is een productpresentatie ingericht terwijl de tweede verdieping is ingericht als loungeruimte.

 

Hewlett-Packard Noorwegen bereidt zich voor op Technologie Tour van dit jaar!



De Hewlett-Packard presales helden hebben hun hardware rekken inmiddels in onze Event Spectator #105 gemonteerd. Deze promotietrailer reist inmiddels in stijl door Noorwegen gedurende de maanden maart en april. Na de succesvolle tour in 2012, zal het HP-team dit jaar weer langs partners door heel Noorwegen reizen. 'This is IT' is dit jaar het motto. In de Event Spectator #105 kunnen bezoekers kennismaken met de laatste ontwikkelingen rond tablets, pc's en printers in alle formaten. Wij wensen onze tourmanager Leander en het HP-team een mooie tijd in Noorwegen!

 

 

KIA presenteert de nieuwe Carens in de Alpen.
Detron Meijerijloop 2012

 

Onder prachtige, zonnige weersomstandigheden werd de 7e editie van de Meierijloop gehouden op 7 oktober 2012. In 2012 is Detron ICT & Telecom de nieuwe hoofdsponsor van de Meierijloop. Detron heeft Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel staan. Een bewustwording die leeft bij alle Detron medewerkers in verschillende disciplines van de organisatie. In het kader van Detron's MVO-doelstellingen en maatschappelijke betrokkenheid ondersteunt Detron diverse goede doelen, (sport)verenigingen en activiteiten waaronder de Mejerijloop. EventRent plaatste in opdracht van Detron de Event Spectator #105 bij de finish van dit prachtige evenement.

 

De Meierijloop

De Meierijloop is een initiatief van de Vughtse sportvereniging Prins Hendrik en de Lionsclub 's-Hertogenbosch. Deze partijen hebben elkaar gevonden in een aantal gezamenlijke doelen, die met deze sponsorloop worden bereikt. Kijk voor meer informatie op http://www.meierijloop.nl/.

ThomasCook & Pegase presenteren de Zomer 2013 in de sneeuw!


Vanaf maandag 3 december presenteren Thomas Cook & Pegase het nieuwe Zomer 2013- aanbod aan reisagenten in heel België. In opdracht van het Belgische EventRent verzorgt EventRent op drie locaties per dag, in een uitschuifbare trailer met een vloeroppervlakte van 65m2, de audiovisuele presentatie voor Thomas Cook & Pegase.

 

De reisagenten worden door een regionale manager getraind in het nieuwe programma 2013. Op een groot scherm worden de belangrijkste bezienswaardigheden van Thomas Cook & Pegase voor de zomer 2013 in een warme sfeer gebracht.

ASUS Campus Tour



In augustus en september reist ASUS door Nederland en België met de ASUS Campus Tour. Overal kun je nu zelf de Back To School Line-up van ASUS ervaren in studentensfeer.

 

Royal Canin Challenge On Tour


De Royal Canin Challenge ON TOUR komt naar je toe deze zomer! De Royal Canin truck rijdt van noord naar zuid en van oost naar west. Tijdens de Royal Canin Challenge ON TOUR valt er een hoop te beleven! Zo worden er diverse demonstraties gegeven en kun je met je hond of kat bij de dierenarts terecht voor een gratis gezondheidscheck. De voedingsdeskundigen van Royal Canin geven gratis en vrijblijvend voedingsadvies en met vragen over het gedrag van je hond of kat, kan je bij Martin Gaus terecht!

EventRent levert eerste Infowheels af bij het Deense Stofa
Netwerkbeheer Nederland start landelijke campagne ‘License to dig’


Graafschade is de grootste veroorzaker van storingen op het gas- en elektriciteitsnet. De jaarlijkse schade aan het energienet bedraagt circa € 50 miljoen. Wanneer ook de indirecte schade wordt meegerekend loopt dit bedrag volgens een voorzichtige schatting op naar honderden miljoenen euro's. In de afgelopen tien jaar vielen 47 gewonden. Netbeheer Nederland introduceert de landelijke campagne ‘License To Dig’ om de bewustwording te vergroten en zorgvuldig graven te stimuleren. De campagne bestaat uit een roadshow met de Event ExpoMobile #01 waarin grondroerders een presentatie over zorgvuldig graven zien. De roadshow reist tot het najaar van 2012 door heel Nederland.

Olympisch Podium gaat 9 juni in Drenthe van start!

Op het Olympisch Vuur Jaarcongres-congres op 8 maart jl. konden zo’n 600 deelnemers (vooral ‘beslissers’ uit de sportwereld, van de overheid en uit het bedrijfsleven) het mobiele Olympisch Podium al aanschouwen, maar vanaf 9 juni zal dit mobiele sportpodium beginnen met een tournee door de provincie Drenthe.


 

Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje deed die dag een oproep om de ambitie om de Olympische en Paralympische Spelen in 2028 naar Nederland te halen, breed te steunen. De kroonprins deed dat aan het slot van het drukbezochte Olympisch Vuur Jaarcongres.

Volvo introduceert de nieuwe V40 in Event Spectator 180

 

Aan EventRent en haar opdrachtgever de uitdaging; bied een podium voor de introductie van een nieuwe auto en plaats deze binnen een periode van 24 aaneengesloten uren op 18 verschillende locaties! Voor deze gelegenheid werd in de Event Spectator 180 een hydraulisch draaibaar podium gemonteerd, op de eerste verdieping een vidiwall geplaatst  en aan de balustrade van de derde verdieping een LED-wall. Door een perfecte planning vanuit de opdrachtgever, de volledige medewerking van de verschillende locaties en de geoliede samenwerking tussen onze tourmanagers en de medewerkers licht & geluid, werd het hele circus telkens binnen 15 minuten opgebouwd en zelfs binnen 10 minuten weer afgebroken! Op elke locatie stond de presentatie tenminste vijf minuten voor planning gereed. Chapeau! Voor het gehele team natuurlijk!
Novartis start tour door Slowakije
Intel start in Hamburg met „Ultrabook™ 3D-Tour 2012




Met een briljante
 3D-projectie als audio-visuele live performance begon de  „Ultrabook™ 3D-Tour 2012" in Hamburg waarna vele andere steden dit jaar zullen volgen. Lichtkunstenaar Markos Aristides Kern zal verschillende gebouwen tijdens de tournee transformeren in steeds nieuwe vormen van elektrische geleiders of een groteaantal individuele kubussen en nieuwe ramen, hij vouwt gebouwen volledig op of lost ze zelfs op in het niets. Natuurlijk kan het publiek zich laten overtuigen van de nieuwe Ultrabooks™ in de Intel® Ultrabook Truck. Tot einde 2012 rijdt de truck door heel Duitsland.
Eindhovens Dagblad kiest voor Event Spectator 150 op tournee door Brabant


 


Op 2 mei begint de ED100UIT-toer langs alle gemeenten in Brabant en maakt de Event Spectator 150 een tussenstop bij tien grote evenementen zoals de Brabantse Dag, Artimond en Bloem & Tuin. Speciaal voor het ED bouwde EventRent het paviljoen van 100 m2.

Een vernuftig gepatenteerd hydraulisch systeem zet het paviljoen in een half uur van een vrachtwagen op de begane grond, zodat de ruimte voor iedereen goed toegankelijk is. De eerste stop is op 2 en 3 mei in Mierlo. Daarna stoppen we in onder andere Bergeijk, Deurne en Waalre.



Oracle start roadshow in België

 


Deze 35 ton pure Oracle komt naar de klanten in 2012! Slechts een selectie van de preferred partners van Oracle (Uptime, Rhodix, DBA, CC Group, SLTN-Truston en AMIS-Detron) zullen gastheer van deze indrukwekkende vrachtwagen zijn.

OnsBrabantNet Glasvezel Tour van start met tweede InfoWheels



Philips | O'Neill Tested on Animals Tour terug uit de Verenigde Staten

 

Philips | O'Neill Tested on Animals Tour terug uit de Verenigde Staten na succesvolle tournee van 16.000 miles (van de oostkust naar de westkust en weer terug).

VTL Roadshow ook in 2012 zeer succesvol

 

De VTL Roadshow; ook in 2012 succesvol on tour.

Commercial Postcode Kanjer 2012


Er bestaat geen kerst zonder de kerstman èn de indrukwekkende Coca-Cola trucks! Met een knipoog naar de "echte" trucks ontwikkelde EventRent inmiddels voor meerdere opdrachtgevers kerstkaravaans; ook dit jaar leverde dat weer een niet te missen magisch moment op!

Ieder jaar betovert EventRent met verschillende trucks de straat van vele mensen. Wie weet stopt hij voor je deur en geniet je samen met vrienden en buren van de unieke kerstsfeer in je straat. Zelfs in de koudste en donkerste periode van het jaar brengt EventRent mensen en merken samen en ontmoeten ze elkaar in een unieke set-up.

Edutel

Edutel kiest voor uitbreiding van haar promotionele activiteiten in 2012 met de inzet van een gloednieuwe Event InfoWheels.

Villeroy & Boch






WTH vloerverwarming






Start unieke VTL roadshow

 

 

 

De VTL Roadshow start op maandag 3 oktober a.s. met een tour door Nederland. Dit gebeurde bij het Minkema College in Woerden. Met deze interactieve roadshow kunnen VMBO-leerlingen door middel van drie serious games kennismaken met beroepen in de sector Transport en Logistiek. De roadshow zal de komende acht maanden tientallen VMBO-scholen aandoen, aangezien er vanuit de scholen enorme animo is.

 

De VTL Roadshow zal vele VMBO-scholen bezoeken om leerlingen te informeren en inspireren over de beroepsmogelijkheden die de sector Transport & Logistiek te bieden heeft. Leerlingen moeten immers al vroeg kiezen voor een richting. Maar wat wil iemand later worden? Welke baan vind iemand leuk? Wat moet iemand ervoor doen om hier te komen? De VTL Roadshow laat leerlingen zien wat de sector Transport & Logistiek kan betekenen; van vrachtautochauffeur tot logistiek medewerker en van medewerker havenoperaties tot logistiek teamleider.

 

De VTL Roadshow laat leerlingen op interactieve manier kennismaken met de sector Transport & Logistiek. Hoe? Leerlingen nemen plaats in een vrachtauto, heftruck en autolaadkraan en kunnen laten zien dat zij de beste zijn. Ook kunnen leerlingen kennismaken met andere aspecten van het beroep en kan het Dodehoekspel gespeeld worden om meer te leren over veiligheid. Daarnaast krijgen ze een goed beeld van hoe het werk er in een magazijn uitziet middels het Warehouse Management System spel.

Home Theatre op wielen voor Paramount

 

In juni ontwikkelde EventRent voor Paramount Home Entertainment Benelux, distributeur van DVD en Blu-ray, een compleet mobiel home theatre. Voor deze gelegenheid werd de Event Streamer #03 voorzien van een enorm LED-scherm, er werden twee lounge banken gemonteerd en in de gehele ruimte werd een volledige surround geluidsinstallatie geïnstalleerd.

 

 

Met het voertuig werden binnen de Benelux gevestigde retailers bezocht. Voor de deur van de verschillende hoofdkantoren van deze retailers werden inkopers en Category managers uitgenodigd om de preview van verschillende  DVD en Blu-ray titels te beleven.

BNP Paribas – Out of Office

 

In opdracht van het Belgische Out of Office bouwde EventRent voor BNP Paribas de Event Streamer #01 om tot een ultramodern mobiel gaming voertuig. Met de compleet matzwart gespoten combinatie bezoekt BNP Paribas dit seizoen een groot aantal tennisevenementen in België.

 

 

Bijna 40 jaar steunt BNP Paribas het tennis met ongekend enthousiasme. BNP en de tennissport hebben vele belangrijke waarden gemeen. Net als in het tennis begrijpt BNP Paribas dat mensen in het middelpunt staan van alles wat ze doen. BNP is een organisatie die voor elke bevolkingslaag toegankelijk is, ongeacht leeftijd of locatie over de hele wereld. Daarom koos BNP ook voor de Event Streamer; een laagdrempelig promotievoertuig speciaal voorzien van bijvoorbeeld een invalideoprit. In het weekeinde van 16 juli is de Event Streamer voor het eerst te zien in België.

 

Kenwerk on Tour

 

Van 16 mei tot en met 31 oktober rijdt de Kenwerk Tour door Nederland om praktijkopleiders uit diverse sectoren gratis deel te laten nemen aan de workshop Werk Wijzer!. De Event CityVan #01 bezoekt als eerste Den Haag en omstreken. Met de Tour krijgen de drukbezette praktijkopleiders de mogelijkheid op korte afstand van de werkplek in te stappen en de workshop te volgen onder leiding van professionele trainers. In groepen van 15 personen worden praktijkopleiders gedurende een twee en een halfuur durende sessie getraind in het begeleiden en beoordelen van leerlingen. De Event CityVan is voor deze toepassing ingericht met conferentiestoelen voorzien van schrijfblad en een groot LED-scherm waarmee de workshop wordt ondersteund. Via www.kenwerk.nl/tour is te zien waar de Tour staat.

 

 

Over Kenwerk

Kenwerk is het kenniscentrum beroepsonderwijs bedrijfsleven voor de sectoren horeca, bakkerij, reizen, recreatie en facilitaire dienstverlening. Kenwerk verbindt bedrijfsleven en beroepsonderwijs om de samenleving te voorzien van gekwalificeerde mensen, nu en in de toekomst. Kenwerk realiseert oplossingen die bijdragen aan een goed functionerende arbeidsmarkt op landelijk, regionaal en internationaal niveau. Hierbij is er oog voor de verwachtingen van het bedrijfsleven en de ambities van het onderwijs en de overheid.

Saint-Gobain Performance Plastics Roadshow 2011

Vanaf maandag 2 mei reist de Event InfoVan #07 voor de biofarmaceutische groep van Saint-Gobain Performance Plastics door verschillende Europese landen. De aftrap van de Roadshow was in Kopenhagen (Denemarken). Hierna gaat de tournee via Nederland door naar de Duitstalige landen, Italië, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk en Ierland waar verschillende farmaceutische en biotechnologische bedrijven worden bezocht die zich bezighouden met consumenten- en diergezondheid. De presentatietrailer is voor deze tournee voorzien van verschillende apparaten die werkend op perslucht zijn aangesloten en kunnen worden gedemonstreerd.

 

 

Over Saint-Gobain Performance Plastics

Saint-Gobain Performance Plastics en haar familie van bedrijven levert al meer dan vijf decennia high-performance polymeren voor de meest veeleisende toepassingen. Het moederbedrijf Saint-Gobain bestaat inmiddels meer dan 300 jaar en is één van 's werelds top-100 industriële bedrijven, met activiteiten in bijna 64 landen en met meer dan 190.000 werknemers. Saint-Gobain’s heeft een leidende positie in de vier grote marktsegmenten die ze bedienen: productie van voor de bouw bestemde producten, innovatieve materialen, groothandel in bouwmaterialen en verpakkingen.

 

Eaton European Roadshow van start

Maandag 7 maart gaat de Eaton European Roadshow weer van start. Dit keer reist Eaton gedurende 5 maanden met een compleet aangepaste Expomobile door verschillende landen, voornamelijk in Noord- en Oost-Europa.


 

De presentatietrailer is voorzien van een 6-tal middenspanning schakelsystemen die werkend in de trailer staan opgesteld. De presentaties worden door EventRent ondersteund met de modernste audiovisuele presentatietechnieken.

 



Over Eaton

Eaton Corporation is een toonaangevende producent van energiemanagementoplossingen. Eaton is wereldwijd marktleider op het gebied van elektrische systemen voor netvoedingskwaliteit, distributie en beheer van energie; hydraulische systemen en producten en diensten voor industriële en mobiele apparatuur; brandstof-, hydraulische en pneumatische systemen voor lucht- en ruimtevaart voor commercieel en militair gebruik; alsmede aandrijflijnen en -systemen voor personenauto's en vrachtwagens gericht op vermogen, brandstofbesparing en veiligheid. Eaton heeft 75.000 werknemers en verkoopt producten aan klanten in meer dan 150 landen.

Commercial Postcode Kanjer 2011

Er bestaat geen kerst zonder de kerstman èn de indrukwekkende Coca-Cola trucks! Met een knipoog naar de "echte" trucks ontwikkelde EventRent inmiddels voor meerdere opdrachtgevers kerstkaravaans: een niet te missen magisch moment!

Ieder jaar betovert EventRent met verschillende trucks de straat van vele mensen. Wie weet stopt hij voor je deur en geniet je samen met vrienden en buren van de unieke kerstsfeer in je straat. Zelfs in de koudste en donkerste periode van het jaar brengt EventRent mensen en merken samen en ontmoeten ze elkaar in een unieke set-up.


EventRent lanceert de Pop-up Shop

In het voorjaar van 2010 ontwikkelde EventRent een volledig nieuw concept; de Pop-up Shop. Trends en ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. Haast lijkt dan ook de nieuwste trend te zijn. EventRent speelt hier op in door met een relatief nieuw fenomeen in Nederland te komen; de pop-up shop. 

 

Bedrijven moeten alles uit de kast halen om de aandacht van de consument te trekken. Door het creëren van een gevoel van urgentie lijkt het alsof de consument snel moet handelen om een product in handen te krijgen. Maar het toppunt van urgentie is het als de winkel zelf maar even bestaat; de consument moet dan heel snel handelen. Anders is de winkel alweer vertrokken. De Pop-up store of guerrillawinkel (algemeen: pop-up retail), bestaat al weer enkele jaren. Pop-up stores veroveren de wereld, door de mobiele Pop-up Shop zal dat nog veel sneller gaan.


Inmiddels heeft EventRent al 10 Pop-up Shops in gebruik genomen, allemaal ten behoeve van KPN Glasvezel. "Voor KPN is de Pop-up Shop de manier om de aandacht te trekken, een vraaggebonden uitrol van haar glasnet te bewerkstelligen en het merk een boost te geven" aldus Nico van der Kuilen van KPN.


http://www.kpn.com/glasvezel/buurt/winkels.htm



Interview in High Profile

 

 

Roadshow laat zijn sporen na.

 
Iedereen kent de slogan ‘Veronica komt naar je toe deze zomer’. En wie wel eens een jaarmarkt of braderie bezoekt, zal ook de Postcodeloterij Kanjerkaravaan en de Wheels & Wings mét straaljager van KPN Mxstream niet zijn ontgaan. De opvallende presentatiewagens hebben één belangrijk doel: persoonlijke communicatie met de consument. “Je laat mensen een actie of product meebeleven en trekt ze daardoor net iets sneller over de streep”, vertelt Martijn van Riet van EventRent. Ervaring heeft hij genoeg met deze vorm van ‘belevingscommunicatie’. Mobiele presentaties, roadshows en outdoor advertising zijn immers het specialisme van het in Loenen aan de Vecht gevestigde EventRent. En bijna altijd gaat het om directe resultaten. Ledenwerving voor Veronica, donateurs voor de Hartstichting of personeel voor de Koninklijke Marine. Geen wonder dat Martijn van Riet de roadshow ook steeds vaker inzet bij business-to-business strategieën, zoals de Europese tournee voor Holec Middenspanning. Bedrijven ontdekken roadshow “Holec ontwikkelt schakelsystemen voorzien van sensorbewaking en afstandsbediening. Het zijn immense systemen die de storingstijd sterk kunnen verkorten, maar in het traditionele koffertje van de vertegenwoordiger passen ze niet”, lacht Martijn van Riet. Vier jaar geleden monteerde hij de schakelkasten in een demonstratiewagen die nog steeds door Polen, Tsjechië, Zweden, Noorwegen, Finland, Duitsland rijdt. De opstelling kan snel en ter plekke voor elk land worden aangepast zodat demonstraties overal mogelijk zijn. Volgens Martijn van Riet is dat de kracht van zijn mobiele presentaties. “Het gaat niet om algemene informatie en de grootste gemene deler. Daarvoor zijn er genoeg andere middelen. Het gaat om het overbrengen van specifiek op die éne relatie gerichte informatie. Informatie die je kunt inrichten zoals jij wenst, compleet met AV-presentaties en intieme verkoopruimtes. Die werkwijze spreekt veel bedrijven aan.” Tijd is geld! De roadshow als bedrijfsstrategie is betrekkelijk nieuw maar nu al niet meer weg te denken uit de wereld van de corporate communication. Als het aan Martijn van Riet ligt wordt de demonstratiewagen het alternatief voor de beursstand, misschien zelfs van de beurs als geheel. “Bedrijven hebben nauwelijks tijd of budget voor frequent beursbezoek. Dat betekent vaak dat alleen de inkopers worden vrijgemaakt en niet de beslissers en technici. En wanneer de beurs te ver weg is, blijft iedereen thuis.”  Ook de standhouders zelf kennen hun beursproblemen. Bijvoorbeeld wanneer de timing niet strookt met de lancering van een nieuw product. 



 

 

Soms is een beurs ook niet de juiste plek voor de introductie van nieuwe producten of is er te weinig ruimte om op specifieke vragen van klanten in te gaan. Nee, dan de roadshow. “In feite een verkapte beurs, maar dan één op wieltjes”, is een bij EventRent roulerende uitspraak van een marketingmedewerker bij Holec Middenspanning. “Eén waarbij je samen met de klant locatie, tijdstip en duur bepaalt”, vult Martijn van Riet aan. Voordelen zijn er te over. Met een demonstratiewagen voor de deur wordt het beursbudget van het bedrijf niet aangesproken en kunnen ook zijdelings betrokkenen de presentaties bijwonen. Daarnaast is het mogelijk de presentatie en het productenpakket geheel op de klant af te stemmen. Het kost hem nauwelijks energie om de juiste informatie te genereren. En als presenterend bedrijf bereik je in een week heel gericht al gauw zo´n 100 tot 150 mensen die direct met het product te maken hebben. “Overigens hoeft een roadshow niet op zichzelf te staan”, benadrukt Martijn van Riet. “Het kan ook een aanvulling zijn op beurzen en tentoonstellingen. Je kunt de demonstratiewagen zelfs inzetten als stand. Dan ben je minimaal verzekerd van de gewenste technische omgeving en esthetische uitstraling en voorkom je de teleurstelling van een karig ogende, niet-functionele stand. En financieel is het natuurlijk aantrekkelijk om de eenmaal aangetrokken wagen op zoveel mogelijk manieren in te zetten”, aldus de vindingrijke directeur.” Geen stands maar wagens omdat niet elke demonstratiewagen zich ervoor leent om een stand te vervangen, heeft EventRent de laatste tijd een aantal modellen ontwikkeld die alles in huis hebben voor een goede beurspositie: de Event Expo Units. De voordelen van de mobiele presentatie zijn hierbij gecombineerd met de kenmerken van traditionele standbouw. “Zo´n wagen is aan alle kanten te openen en door middel van een flexibel wandensysteem volledig, eventueel met full colour prints, in te richten als stand. De vloerhoogte is verlaagd naar tien centimeter, zodat er letterlijk en figuurlijk geen sprake is van drempelvorming.” Of de presentatiewagen als stand een nieuwe trend wordt? “Dat valt niet te voorspellen, maar het zou voor iedereen een goede oplossing zijn. De op- en afbouwtijden zijn kort, je kunt de wagen lang van te voren geheel naar eigen wens uitvoeren en inrichten, maar ook weer eenvoudig veranderen en aanpassen. Natuurlijk is een multifunctionele wagen ook financieel aantrekkelijk.” Het mag duidelijk zijn: EventRent komt naar je toe deze zomer. En als het aan Martijn van Riet ligt ook deze herfst, winter en lente. The roadshow is here to stay.



Tour Concepting
Heeft u tailor-made wensen?
Wij hebben de ideeën
Tour Concepting
Tour Management
U heeft graag alles tot in de puntjes voor u geregeld?
Tour Management
Truck Management
De roadshow is waar het om gaat;
wij kleden uw project volledig aan.
Truck Management