5 Tips Die Een Succesvolle Roadshow Garanderen

Een roadshow is in wezen een reizende tentoonstelling die merken rechtstreeks aan hun doelgroep verkoopt en klanten en partners informeert.

Het heeft veel voordelen, zoals wanneer de Coca-Cola-kersttruck door Duitsland reist – het biedt aanzienlijke zichtbaarheid en effect op lokale en wereldwijde schaal, waardoor u meer betekenisvolle interacties met het publiek kunt hebben en hun merkervaring verbetert. Roadshows zijn een uitstekende techniek om dichter bij de consument te komen en een band met uw product te creëren. Hiermee kunt u producten testen, vragen stellen en trainen naast vele waardevolle middelen, omdat u rechtstreeks contact opneemt met uw publiek.

→ We hebben 5 essentiële tips voor het plannen van een succesvolle roadshow:

1. Doel
Dit is een uitstekende gelegenheid om uw teamleden duidelijk te maken en over te brengen waarom u op pad gaat. Dit zal je helpen iedereen op de hoogte te houden van elke beslissing, elk stukje marketingcontent dat moet worden geproduceerd, en ervoor zorgen dat iedereen in het bedrijf op de hoogte is van het concept achter de roadshow.

Dat gezegd hebbende, het plannen van een roadshow kan tijdrovend en veel werk zijn. Dus je wilt dat de uitbetaling de moeite waard is. Pro-tip: onderzoek en kijk of er tegelijkertijd andere belangrijke evenementen of shows plaatsvinden. Je wilt niet overlappen!

2. Op Wie Richt U Zich?
Nu je erachter bent gekomen en met je team hebt gedeeld dat je een roadshow plant, is het nu tijd om na te denken over wie je markt is. Als je bijvoorbeeld iets nieuws en spannends lanceert, aan wie laat je het dan zien en waar wonen ze? Als het een medialancering is, naar welke nieuwszenders en persvertegenwoordigers neemt u dan contact op? Of misschien wil je medewerkers opleiden op verschillende regiokantoren. Een goed doordachte social media-strategie zal er ook voor zorgen dat alle roadshow-gerelateerde content efficiënt en op tijd gelanceerd wordt.

3. Bereik Locatiehotspots
Een van de meest aansprekende aspecten van het onderweg hebben van uw product, dienst of training is dat u het overal mee naartoe kunt nemen! Met EventRent bieden we onze klanten inzicht in het bereiken van nieuwe markten over de hele wereld. Overweeg de vele mogelijkheden die dit biedt! Het is heel goed mogelijk om verschillende doelgroepen in afgelegen gebieden in heel Europa te betreden of zelfs die conferentie bij te wonen in Azië waar u uw oog op heeft laten vallen!

Wanneer u de algemene locaties van uw roadshow hebt bepaald, is het volgende waar u aan moet denken de perfecte locaties die u in die gebieden wilt opzetten. En met behulp van onze uitgebreide database hebben we duizenden locaties om het plannen van de locatie voor u een fluitje van een cent te maken. Zodra dit is gebeurd, kun je beginnen met het delen van de data en locaties van de roadshow!

4. Laat Ze Achter Met Een Blijvende Indruk
Het belangrijkste onderdeel van een roadshow is de uiteindelijke uitvoering en de omgeving die je creëert voor je publiek. Je wilt dat je deelnemers weggaan met iets dat ze niet zullen vergeten. Dus ontwerp de ruimte en de impact ervan op basis van jouw visie en creativiteit – en we hebben veel ervaring gehad met het realiseren van gekke en gekke concepten!

Deze visie moet worden bepaald door het merk en de demografie die u probeert aan te trekken. We helpen je ook met je gewenste ervaring en verbinden de stippen tussen de digitale en fysieke wereld.

5. Follow-Up
De opvolging is soms even noodzakelijk als de opzet. Vergeet dat niet! Je moet leads opvolgen en iedereen erkennen: degenen die hebben deelgenomen en degenen die dat niet hebben gedaan. Dit is een geweldige kans om iedereen aan het evenement te herinneren, mensen te vertellen over uw succesvolle roadshow en alle toekomstige campagnes die u zult hebben. Je kunt ook maatregelen maken om je op te concentreren en te volgen na elk evenement op tour. Dit stelt je ook in staat om elk evenement gaandeweg te tweaken en elke keer succesvolle evenementen te garanderen!

Met duizenden roadshows onder onze riem en meer dan 20 jaar ervaring in de branche, zijn we trots op het produceren van roadshows met een scala aan variaties, van kleinschalige oplossingen tot high-end 100+ mensenevenementen over de hele wereld. Denk je dat een roadshow iets voor jou kan zijn? Neem dan contact met ons op, dan begeleiden we je bij elke stap!