Uw Autoshowroom: Maak het Mobiel

Drie Manieren Waarop U Uw Autoshowroom Kunt Upgraden Door Deze Mobiel Te Maken

Traditionele autoshowrooms worstelen om te blijven kunnen concurreren met het nieuwe digitale tijdperk waarin zij zich bevinden. Afgelopen jaren nam de gemiddelde brutowinst van een autodealer langzaam af, waardoor autodealers pessimistischer geworden zijn, zeker nu nieuwe vormen van communicatie de markt domineren. Potentiële kopers zoeken zelf op internet wat de nieuwste en beste autobedrijven te bieden hebben en gebruiken vergelijkingssites voor advies in plaats van een bezoek te brengen aan de professionele autodealer. Daarnaast is de huidige staat van autoshowrooms is niet meer wat het ooit geweest is. Hoewel de traditionele showroom een handige locatie kan zijn om auto’s en nieuwe lanceringen te presenteren, blijkt dit in het digitale tijdperk niet voldoende. Drie problemen voor de moderne consument die gepaard gaan met de traditionele autoshowroom en hoe een mobiele showroom een oplossing kan bieden.

  1. Bedrijventerreinen zijn niet de meest spannende locaties

De meeste autoshowrooms bevinden zich in een afgelegen gebied buiten de stad. Hoewel de showroom zelf waarschijnlijk goed onderhouden is, zijn het de bedrijventerreinen welke vaak niet de meest opwindende locaties zijn. Bovendien kunnen ze voor uw doelgroep lastiger te bereiken zijn. Het voordeel van een mobiele showroom is dat u deze overal naartoe brengt: van de meest spectaculaire locaties tot handige druk bezochte openbare locaties. U bepaald hierin uw eigen strategie. Afgelopen jaar, in 2020, nodigde Bugatti haar klanten uit voor een privé-evenement op de Bilster Berg Track en de Hockenheimring, waar zij de mogelijkheid kregen een proefrit te maken met de luxe limited edition Bugatti CHIRON Pur Sport. De Mobile Showroom zorgde hier voor een unieke ervaring de exclusieve Bugatti van dicht bij te bewonderen.

  1. Nieuwe lanceringen krijgen niet altijd de exposure welke zij verdienen

Het creëren van unieke, impactvolle ervaringen voor uw doelgroep is essentieel om klanten te kunnen overtuigen van de meest geschikte auto. Een minpunt van de traditionele showroom is de beperkte hoeveelheid spektakel bij nieuwe lanceringen. Met The Expandable heeft u de mogelijkheid om uw showroom naar elke gewenste locatie te brengen. Hyundai bijvoorbeeld, maakte gebruik van deze kleinschalige, slimme budgetoplossing waarbij zij het interieur en exterieur aangepast hebben en op deze manier hun nieuwste model ‘IONIQ 5’ op spectaculaire wijze hebben kunnen onthullen middels bijhorende campagne ‘Power Your World’. Hyundai heeft ingezet op een “hybride” ervaring, door online en live eventmarketing te combineren. De Expandable is de ideale oplossing om digitaal te combineren met het mobiel maken van een showroom. De gasten van Hyundai kregen de nieuwste prestaties van de IONIQ 5 uit de eerste hand te zien, zowel online als persoonlijk.

 

  1. Verras je klanten met favoriete hotspots

Genodigden van events kunnen een lancering maken of breken. De Mobile Showroom is ideaal om ingezet te worden en zo een exclusieve uitstraling te creëren. Het stelt dealers in staat zich tentoon te stellen op high-end locaties waar haar cliënten zich graag begeven, zoals wijnproeverijen, boulevards of golfbanen. Lexus profiteerde optimaal van deze flexibiliteit tijdens hun Lexus Hybride Experience Tour. Lexus verplaatste het hybride voertuig naar locaties bekend bij hun doelgroep, wat een succes bleek te zijn. Ook Porsche maakte gebruik van de Mobile Showroom en organiseerde in 2017 & 2018 een roadshow door heel Frankrijk waarbij zij pittoreske locaties zoals kastelen en landhuizen bezochten. Genodigden werden getrakteerd op gastronomische diners, spafaciliteiten en de mogelijkheid een ritje te maken met de unieke tentoongestelde Porsche’s . Dus hoewel velen zich misschien tot online bronnen beperken voor de keuze in het volgende aan te schaffen voertuig, gaat er niets boven de ervaring om deze persoonlijk waar te nemen, op de meest geschikte locatie.

Het veranderen van trends hoeft dus zeker niet als iets negatiefs gezien te worden. Wanneer mensen meer geneigd zijn om over te gaan op digitaal gemak in plaats van persoonlijke ervaring, betekent dit enkel dat er manieren moeten worden gezocht om deze ervaringen specialer te maken. Een roadshow om uw showroom te mobiliseren is hetgeen waar wij inspringen en u graag bij helpen!