De 3 redenen waarom een roadshow uw reclamemiddel is

Via een roadshow kunt u lokaal, regionaal en wereldwijd een groot en specifiek publiek bereiken.

In tegenstelling tot een eendaags evenement kan een roadshow gemakkelijk een jaar duren! En omdat roadshows gemakkelijk kunnen worden verplaatst, zijn ze een uiterst flexibele marketingstrategie. U kiest de locatie. U kiest de data! Of het nu in het hart van een stad is, op de werkplek van een klant, of elders, u kunt uw roadshow overal organiseren.

Door gebruik te maken van een volledig op maat ontworpen mobiele eyecatcher die bij uw merk past in plaats van een stationaire pop-up, krijgt u het meeste waar voor uw geld. Hierdoor verhoogt u de naamsbekendheid en productkennis. Het is bekend dat veel bedrijven, zoals het diepgewortelde Bugatti tot techbedrijven als Samsung en Huawei, hun omzet aanzienlijk hebben verhoogd door een roadshow met hun op maat ontworpen showrooms die bij hun merk passen.

Je krijgt het woord in een persoonlijke, interactieve setting en komt in contact met je klantenkring die dat anders misschien niet had gekund. Deze evenementen brengen een diverse groep belanghebbenden, klanten en potentiële klanten samen om te leren over de producten en diensten van het bedrijf en, het belangrijkste, te netwerken.

Een roadshow is om verschillende redenen essentieel voor het succes van een bedrijf. Maar laten we eens kijken naar de top drie redenen:

Verkoop stimuleren

Kunt u zich een moment herinneren waarop een verkoper weigerde het veld in te gaan? Dit is hun ballgame en waar ze het meest gedijen! In plaats van uitsluitend te vertrouwen op telefoongesprekken en e-mails om relaties op te bouwen met potentiële klanten, kan uw verkoop- en marketingteam op deze evenementen persoonlijk sterke banden aanknopen met bestaande en potentiële klanten. Mensen hebben de neiging om een vloeiende dialoog te voeren als ze een soortgelijk belang delen. En belangenbehartigers hoeven niet te concurreren voor een kort slot op deze bijeenkomsten. Waarom? Omdat in een sociale omgeving de gesprekken eerder vlot verlopen. Via roadshows is dit een uitgelezen kans om de nieuwste producten of diensten goed te demonstreren aan de klant en ter plekke af te sluiten, waardoor de verkoop wordt gestimuleerd.

Vraagontwikkeling

U moet nieuwe doelgroepen bereiken om vraag naar uw producten of oplossingen te creëren. En om roadshows te beschrijven in termen van vraagcreatie is er geen ander woord dan innovatief. Wanneer het voetgangersverkeer tijdens het zomerseizoen afneemt, zijn roadshows bijzonder nuttig. Roadshows kunnen een enorme troef zijn bij het opbouwen van een stroom nieuwe zaken. Zoals we al zeiden, stellen deze evenementen het verkooppersoneel in staat om te communiceren met potentiële klanten waarmee ze anders misschien niet in contact zouden komen. Dus niet alleen zal de roadshow uw verkoop verhogen, maar deze ervaring marketing tool zal een hogere vraag naar uw producten of diensten genereren.

Merkbekendheid

Om effectief te zijn, moeten roadshows zowel verfijnd als onderhoudend zijn. Met andere woorden, u streeft ernaar dat alle aanwezigen met een glimlach op hun gezicht vertrekken. U creëert een levenslange positieve indruk door uw gasten te voorzien van verbluffende inhoud, een dynamische setting, smakelijke gerechten en uitstekend gezelschap op een echt persoonlijk niveau dat u niet zou kunnen doen op een beurs of een standaard pop-up.

Een onderscheidende subtiele touch zorgt ervoor dat bezoekers zich uw merkevenement nog meer herinneren, ongeacht het geschenk. Het toevoegen van een gevoel van opwinding en hype aan een evenement is cruciaal voor het succes ervan. Met onze Roadshow Performance Plus-diensten kunt u tijdens de hele roadshow op elk evenement een hoog niveau van sociale interactie integreren! Wij begrijpen dat alle sociale media platforms een geweldige manier zijn om uw publiek in contact te brengen met alle aantrekkelijke producten of diensten die u promoot. Vergeet dus niet om u op die gebieden te richten. Pro tip: gebruik een hashtag zodat mensen je show kunnen vinden op social media, en je kunt bijhouden hoeveel mensen het gedeeld hebben!

Ons geval en punt is dat roadshows een uitstekende eventstrategie kunnen zijn voor uw fieldmarketingplan, als ze correct worden uitgevoerd. Uw consumenten willen u mettertijd zien groeien in omvang en kwaliteit – zorg er dus voor dat uw marketingstrategieën boeiend en innovatief blijven. En met EventRent kunt u precies dat doen met ons team van innovatieve, ervaren roadshow-specialisten die zij aan zij met u werken.

Hebben we u al overtuigd? Ga dan vandaag nog op pad met uw eigen op maat ontworpen showroom, en mis de kans niet om in contact te komen met uw doelgroepen, lokaal en, indien gekoppeld aan sociale media, wereldwijd!

Let’s get creative.