Beginnend in Dublin in de eerste week van april en eindigend in november in Rome op de HCE 2018 (Huawei Europe Innovation Day en Huawei Eco-Connect Europe) heeft de Huawei 5G Demo Truck, een belangrijk onderdeel in de uitrol en promotie van 5G in heel Europa, 10 landen en 38 steden in West-Europa bezocht en daarmee meer dan 7.000 bezoekers kennis laten maken met de mogelijkheden van 5G.
Gedurende die maanden heeft de Huawei 5G-demovrachtwagen door West-Europa gereisd met echte 5G-use-cases. Daarmee bewees Huawei zijn slogan dat ‘5G er al nu is’. De diversiteit van de bezoekers was enorm: van medewerkers van telecomoperators tot media, van studenten van technische topuniversiteiten tot zelfs overheidsvertegenwoordigers. Deze bezoekers ervoeren de zeer lage latency-kwaliteiten van het 5G netwerk (minimale of lage latentie/vertraging op het netwerk) uit de eerste hand via de 5G Demo die EventRent speciaal voor Huawei heeft ontwikkeld. De demo bestond uit het genereren van een 360 graden video-livestream in 4K-kwaliteit via het 5G-netwerk. Deze livestream kwam vanuit het perspectief van een drone die boven de Roadshow-truck vloog, wat betekent dat bezoekers zichzelf vanuit een vogelperspectief konden zien. Eén van de bezoekers van de Roadshow, een student uit Spanje:
“De technologieën en demo’s in de truck zijn fascinerend, het was een geweldige kans om uit de eerste hand meer te weten te komen over wat Huawei doet met betrekking tot 5G, de presentaties van de oplossingen zijn erg interessant en het was een geweldige ervaring.”
Zijn opmerking benadrukt het belang van een Roadshow voor het rechtstreeks naar de klant brengen van een echte 5G-ervaring: het onvoorstelbare wordt hierdoor zichtbaar.
Het belang van de Huawei 5G Demo-truck om klanten het potentieel van 5G te laten zien werd ook opgemerkt door Sure’s Chief Digital Officer:
“Iedereen heeft het over 5G-technologie en wat het zou kunnen betekenen voor onze digitale toekomst, maar niet veel mensen hebben de gelegenheid gehad om het te ervaren, dus we zijn verheugd om Huawei’s 5G-tentoonstellingsvrachtwagen naar het Verenigd Koninkrijk te brengen om lokale bedrijven, de overheid, klanten en het publiek in staat te stellen een beter begrip te krijgen van wat de technologie kan doen.”
Verder herhaalde Tony Graziano, vicevoorzitter van Huawei’s Public Affairs and Communication Office in Brussel, dat
“5G een ongekend transformatieproces in gang zal zetten […]. Deze digitale revolutie is nu al overal om ons heen aan het gebeuren: 5G is nu. Met deze Roadshow willen we iedereen bij het proces betrekken, om de Europeanen een goed idee te geven van wat er gaat veranderen.”
Het gebruik van een Roadshow, met zijn flexibiliteit in locaties, timing en branding, faciliteert een punt van fysiek contact tussen Huawei en zijn klanten. Deze Roadshow heeft Huawei in staat gesteld om digitale contactmomenten te transformeren tot unieke ervaringen.
Uiteindelijk heeft de Roadshow geholpen om klanten te informeren op een manier die memorabel is in de hedendaagse ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing. Shi Mao, CMO van Huawei West Europe:
“De Demovrachtwagen brengt Huawei’s nieuwste 5G-producten en -oplossingen naar het publiek, vergroot het publieke bewustzijn van 5G en probeert de 5G-ontwikkelingen in Europa te versnellen. De 5G Roadshow heeft de afgelopen zeven maanden goede resultaten behaald. Huawei heeft zwaar geïnvesteerd in 5G in West-Europa, heeft drie 5G R&D-centra opgezet in Duitsland, Italië en Zweden met honderden 5G-experts, heeft zes gezamenlijke 5G-innovatie-labs met operators opgezet. Huawei nam proactief deel aan vijf EU 5G-PPP-onderzoeksprojecten en drie 5G-nationale proefprojecten in het Verenigd Koninkrijk en Italië, evenals de levering van veel pre-commerciële sites voor telco’s, we zijn begonnen om ons voor te bereiden op de grootschalige levering van 5G in Europa. Huawei is van mening dat 5G de digitalisering van Europa mogelijk zal maken en is vastbesloten samen te werken met Europese partners om Europa’s 5G-positie in de rest van de wereld te versterken.”
Deze Roadshow is een ultiem voorbeeld van hoe we bij EventRent Roadshows van onze klanten innoveren, verzorgen en beheren. We faciliteerden een unieke en aansprekende merkbeleving die het contact met Huawei’s doelgroepen over heel Europa verbeterde. Door deze Roadshow slaagde Huawei erin om zijn bewustzijn, relevantie en succes overal in West-Europa te onderstrepen en te versterken. Wij beloven het verschil te maken met onze Roadshow en geïntegreerde ervaringen en dit project is daarop geen uitzondering noch een uitzonderlijk project. We hebben Huawei niet alleen geholpen met de logistiek, planning en organisatie van de Roadshow, maar ook met de conceptuele inrichting en uitvoering van de unieke 5G-praktijkvoorbeelden. Door VR-experts en dronespecialisten bij elkaar te brengen, in combinatie met de technische kennis van Huawei, kon een team worden samengesteld dat ervoor gezorgd heeft dat de use-cases ook altijd met succes onderweg konden worden uitgevoerd. Kortom, EventRent gaat voor het overbrengen van experimentele belevingen aan welke bezoekers dan ook tot het uiterste. Voor de Huawei 5G-tour ging EventRent wellicht iets verder dan gemiddeld om de experimentele beleving over te brengen op de bezoekers. Ook daarom is EventRent er trots op, dat de 5G-Tour voor Huawei zelf de aanleiding was om al zijn Europese Roadshows voor de komende jaren aan EventRent toe te vertrouwen.